wtorek, 27 czerwca 2017

Wielkie sułtanki. Kim one tak naprawdę były?

Witajcie.
Pewnie większość z was zna serial ,,Wspaniałe Stulecie''. Ten serial odniósł wielki sukces oraz akceptację wśród ludzi, powstał nawet kult o nim i wiele innych rzeczy. Ludzie zaczęli sobie wyobrażać co by było gdyby żył człowiek w tamtym czasach? A no właśnie o tym będzie dzisiejszy post. Jakie były tak naprawdę sułtanki? Czy warto brać od nich przykład czy to po prostu były zwykłe morderczynie?

Czytałam wiele książek na temat Imperium Osmańskiego i haremu, ale nie powiem by kobiety żyjące tam miały łatwe życie, a wręcz przeciwnie: cholernie trudne. Dlaczego? Od samego początku zmuszano ich do czegoś czego na pewno nie chciały by zrobić: stałego niewolnictwa. Niewolnictwo w tamtych czasach było dostępne wszędzie, ale wiadomo, że każdy pragnął być na swój sposób wolny. Gdy schwytano niewolnicę wówczas ona była przewieziona niczym zwykły towar do pałacu Topkapi ewentualnie trafiała do zwykłych paszów.

W takim haremie zazwyczaj kobiety walczyły o swoje życie każdego dnia. Gdzie nie gdzie było spojrzeć leżały trupy, a po ścianach spływała krew zwłaszcza jeżeli dochodziło do buntu jakiegoś.

Kobiety, które tak naprawdę stały się sułtankami są tak naprawdę perfidnymi, obleśnymi żmijami co walczą tylko o władzę. Dla nich nie liczy się rodzina czy przyjaciele, ale tylko WŁADZA.

Większość z nich pochodziła z normalnych, zwykłych rodzin, które nigdy nie myślały, że ich córka trafi pod ,,rękę'' sułtana. Na początku wydawało się iż życie będzie całkiem normalne, ale nie. Na początku każda niewolnica zazdrościła drugiej i pragnęła coraz większej władzy oraz to by zostać valide - matka księcia.

Gdy trafily na wroga, który był ich coś wart wtedy zaczynała się prawdziwa wojna, a pałac był dosłownie zalewany krwią. Krwią niewinnych ofiar, a czy tak naprawdę te sułtanki powinny się nazywać sułtankami? Raczej nie. Bo to są morderczynie.

Ale tak naprawdę to są moje przypuszczenia, opinia oraz wiedza, a ja z wami się nią po prostu dzielę. Polecam wam tę książkę ''Sułtanka Kosem'' bardzo ciekawa i wciągająca. Na pewno ją pokochacie lub też zainteresujecie się Imperium Osmańskim tak samo jak ja.


A czy wy uwielbiacie serial  ,,Wspaniałe Stulecie'' ? Co sądzicie o Imperium Osmańskim? O samej Turcji?

6 komentarzy:

  1. Nigdy nie słyszałam,ale milo dowiedziec sie czegos nowego :-) buziaki Kochana
    Obserwuje

    http://nataliazarzycka.blogspot.com/2017/06/holiday-2017.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze to nie wiedziałam... właśnie dowiedziałam się nowych informacji...

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze to nie wiedziałam... właśnie dowiedziałam się nowych informacji...

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam kiedyś te serial i bardzo mi się podobał. Ciekawy pomysł na post!
    Pozdrawiam, obserwujemy? :)
    http://olga-dz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie do końca rozumiem o co chodzi(zwłaszcza z tym serialem), ale wiem o co chodzi z tym niewolnictwem. Interesuje się bardzo starymi Imperiami i powiem że mnie zaciekawiłaś. Czekam na następny post!
    Kitty

    OdpowiedzUsuń