wtorek, 23 czerwca 2015

Dlaczego mamy niskie poczucie wartości?

Większość ludzi posiada niskie poczucie wartości . Powody są różne, ale zazwyczaj jest to prześladowanie z strony innych, zastraszanie, wmawianie iż jest się niczym więcej niż tylko śmieciem. Niestety człowiek wtedy myśli iż nie nadaje się do niczego, albo nikt go nie chce przez to nienawiść do ''całego'' świata pogłębia się niestety, często zaczyna się to depresją, a kończy się nawet na najgorszym. problemu bo przeciez ''oni m

Czy tak powinno być? Czy ja mam niskie poczucie WŁASNEJ wartości?

Dobra. Niech pomyślę. Tak mam.
Dlaczego? Jakie są powody?

1. Prześladowanie - tak jak mówiłam od najmłodszych lat dręczyli mnie rówieśnicy i jakoś nikt się tym specjalnie nie przejmował, zawsze ktoś unikał tego problemu bo przecież ''oni się tak bawią oni się może lubią więc dajmy im spokój'' ile razy ja to słyszałam ? A wcale nie było to lubienie. W szkole wyzywali od najgorszych, zamykali w klasach lub w wc, a najgorszym przypadku podpalali włosy bo i tak się zdarzyło.
2. Mówienie, że się nie nadajesz do niczego - ile razy nasłuchałam się iż nie nadaje się do niczego, że nie potrafię tego, tamtego, albo co gorsza. Ja potrafiłam jedynie machnąć ręką na to bo nie chciałam rozpocząć kolejnej wojny w tym chorym świecie.
3. Rodzina - wiele razy słyszeliście jak jesteście czarną owcą w rodzinie, jak rodzice się wami zawiedli i nie potrafi znaleźć w was oparcia.  Często stajecie się wyśmiewani, opuszczeni przez waszą rodzinę, która powinna być naszą ostoją, spokojem, azylem, ale niestety czasem zupełnie inaczej bywa. Czasem zastanawiamy się właściwie ''trafiliśmy'' do tej rodziny, a nie do innej.

A wy jak oceniacie swoje poczucie wartości?

4 komentarze:

  1. Kiedyś miałam z tym problem, jednak uświadomiłam sobie, że jeśli sama nie uwierzę w siebie to nikt tego nie zrobi ;)
    http://przygody-mileny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. W dzisiejszych czasach, kiedy większość patrzy na dobra materialne, nie jest tak łatwo mieć wysokie poczucie wartości.. więc i ja go nie mam! Przez codzienne patrzenie w lustro odchodzi mi chęć do życia, poważnie. Niemniej jednak mam nadzieję, że u Ciebie wszystko wróci do normy! :*

    ----------

    Co nowego? Możliwość zostania nominowanym do Liebster Blog Award! Wystarczy skomentować najnowszy post, podając link do swojego bloga, by później ewentualnie zostać wylosowanym Zapraszam serdecznie!
    http://hint-of-relief.blogspot.com/2015/08/poczwarze-zycie-niespodzianka-dla.html

    OdpowiedzUsuń
  3. ech.... niestety i ja mam ten problem... ale ciężko mi o tym mówić... cieszę się, że poruszasz takie tematy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O jacie, te same punkty i ja bym mogła wymienić. Wszystkie trzy.

    OdpowiedzUsuń